Cum manipulează reclamele poftele copilului tău

Copiii cu vârsta între 8 și 12 ani sunt expuși zilnic, în medie, la 21 de reclame la produse alimentare.

featured image

Parinții au tendința firească de a interzice o serie de alimente copiilor. Dar de foarte multe ori toate aceste eforturi de a feri copilul de o alimentație nocivă eșuează în fața unui adversar redutabil - reclama.

Copiii cu vârsta între 8 și 12 ani sunt expuși zilnic, în medie, la 21 de reclame la produse alimentare:

35% la bomboane, chips-uri, covrigei, bicuiței,

30% la cereale biluțe, pernițe, pentru micul dejun - zaharate, bineînțeles, și nu fulgi de cereale integrale,

10% la alimente tip junk-food și NICIUNA la fructe sau legume.

Preșcolarii sunt expuși în fiecare an la 4427 reclame la aceleași produse.

Interzicerea vehementă a unui aliment în absența unei explicații pe înțelesul copilului poate conduce la accentuarea dorinței de consum și consecutiv, la supraconsumul acestui aliment atunci când nu sunt monitorizați de către părinți („gustatul” de la colegi sau schimbul de pachețel dintre aceștia).

Indiferent de intențiile cele mai bune ale părinților, pentru un copil valoarea de „sănătos” atribuită alimentelor nu are justificare. Pentru acesta gustul primează indiferent de ocazie și faptul că a văzut, a auzit, i s-a garantat - la televizor cel mai frecvent - cât de bun este, cât de savuros și unic.

Asocierea carbohidraților rafinați cu grăsimile, îndulcirea excesivă a acestor produse, le fac irezistibile.

Știai că 86% dintre produsele alimentare la care se face publicitate sunt bogate în zaharuri simple, grăsimi industriale și sare, ceea ce le face necorespunzătoare pentru dieta zilnică a copiilor?

De aceea este important ca micuțul să nu fie obișnuit de la bun început cu alimente foarte gustoase prin conținutul crescut de sare și grăsimi, foarte dulci, cu arome intense, din comerț, dar și cele preparate în casă. Alimentele trebuie să aibă un gust cât mai apropiat de cel natural, astfel și preferințele alimentare ale copilului vor fi educate, având moderația și varietatea drept principii pentru o viață sănătoasă.

Scris de Mihaela Acasandrei, Nutriționist-Dietetician