Durerile de spate din timpul sarcinii - principiile kinetoterapeutului

featured image

Durerile de spate sunt considerate a fi normale pe perioada sarcinii, dar chiar nu pot fi ignorate. Nu este o problemă rar întâlnită și nici o surpriză - pentru că tu câștigi în greutate, centrul de greutate se modifică și hormonii secretați de corpul tău îți relaxează ligamentele din articulațiile pelvisului, pregătindu-ți corpul pentru naștere. Din fericire durerea de spate din timpul sarcinii poate fi prevenită sau, cel puțin, ușurată. Îți prezentăm câteva principii bazate pe experiența noastră din cabinet pe care le poți lua în considerare. Ia o hârtie și un pix la îndemână. Începem!

Respectă principiile kinetoterapiei pentru o postură bună

Pe măsură ce fătul crește, centrul tău de greutate se mută spre înainte. Pentru a preveni dezechilibrarea, tinzi să compensezi arcuind spatele ceea ce poate duce la apariția contracturilor, respectiv a durerii. Învață și ține cont de aceste principii posturale mereu - stai dreaptă, într-o poziție înaltă pentru a evita cifozarea (cocoșarea), ține pieptul înainte, trage umerii spre inapoi odată cu gâtul și capul; nu trage doar umerii spre înapoi. Și nu îți bloca genunchii în extensie, folosește flexia ușoară în avantajul tău și vei amortiza orice șoc mult mai bine.

Atunci când stai în picioare încearcă să folosești o bază largă de sprijin, depărtând picioarele puțin mai mult decât necesarul normal. Dacă trebuie să stai în picioare pentru perioade îndelungate de timp, odihnește-ți un picior pe un suport și asigură-te că ai parte de pauze dese de la statul în picioare.

Chiar și când ești asezată este absolut necesar să ai grijă la postură - alege un scaun care îți oferă susținere lombară sau așează o pernuță în zona lombară, poate chiar un suport lombar din spumă, burete dens sau plasă.

Poartă pantofi fără toc

Evită tocurile, pentru că riști să te dezechilibrezi și mai mult, dar și pantofii cu talpă subțire și plată. Alege o pereche de pantofi care oferă o susținere bună bolții plantare, cu talpă de 2,5cm - 3cm grosime. Echilibrul este extrem de important pentru tine.

Ai grijă la cum ridici greutăți

Întotdeauna îndoaie genunchii de parcă ai face o genuflexiune. Apucă obiectul, ține-l bine și folosește musculatura coapselor pentru a executa ridicarea. Nu îți forța limitele, iar dacă ai nevoie de ajutor, nu te jena să-l ceri. Este bine știut deja că multe mămici vor să facă totul cu propriile forțe, dar chiar nu este cea mai bună idee.

Încearcă să dormi pe o parte și mai puțin pe spate

Menține unul sau amândoi genunchii îndoiți, mai ales atunci când îți simți spatele tensionat. Încearcă să folosești pernuțe sub genunchii îndoiți, sub abdomen și la spate, oferind astfel susținere curburilor coloanei cât mai mult timp posibil.

Aplică o formă de căldură sau gheață

Pentru a scădea intensitatea durerii și pentru a relaxa musculatura aplică o sursă de căldură peste zona vizată. Din experiența clinică reiese că unele persoane reacționează mai bine la o combinație de cald plus rece, aplicate alternativ în reprize de maximum 10 minute fiecare. Evită contactul direct al pielii cu sursele de căldură electrice.

Un masaj ajută mereu

Dacă nu-ți este la indemână să mergi la un cabinet de kinetoterapie (sau recuperare medicală în general), masajul zonei tensionate poate fi efectuat și de partenerul de viață, cu mișcări blânde, dar suficient de profunde pentru a-și păstra eficiența. Se pot folosi combinații de creme de răcire, de încălzire sau creme cu efect antiinflamator ușoare (cere permisiunea medicului înainte de orice).

Cu excepția restricțiilor medicului, mișcarea este obligatorie

Include obligatoriu o formă de activitate fizică ușoară în rutina ta zilnică, preferabil mersul, exercițiile ușoare de kinetoterapie sau înotul. Exercițiile de stretching (întindere și relaxare) pentru spate sunt de mare ajutor viitoarelor mămici - întreabă kinetoterapeutul.

Pentru tot ce nu poți face acasă, cere ajutorul unui kinetoterapeut din orașul tău cu experiență în tratamentul afecțiunilor musculo-scheletale, familiarizat cu durerile graviduțelor.

Nu uita că durerea de spate în timpul sarcinii poate fi un semn al unui travaliu prematur. De asemenea, durerea de spate însoțită de sângerări vaginale, febră sau arsuri în timpul urinării poate fi un semn al unei afecțiuni asociate și este necesar consultul medicului imediat.



Materialul poate fi preluat doar cu menționarea sursei: www.topkineto.ro